Härra Tuul on Tegija!

Tere taas! Kõik eelnevad päevad, tänaseks juba terve nädal on möödunud õiges ekspeditsiooni rütmis. Tegevus on päeviti sarnane. Rattasõit, pikad sirged, rasked tõusud, ilusad vaated, ööd telgis, oma valmistatud mehine toit jne. jne. Kõike seda vürtsitab püsiv vastutuul. Käesoleva postituse hetkeks oleme jõudnud Tecka linna mis asub kuulsa Ruta 40 ehk Pan Ameerika maantee kõrval. Kes ei tea siis Pan Ameerika maantee kulgeb läbi Põhja- ja Lõuna Ameerika, ühendades omavahel mõlema Ameerika maailmajao äärmiseid punkte Alaskast Ushuaiani. Rattasõidul läbitud kilomeetreid on kogunenud 598. Pikim läbitud sirge oli pisut enam kui 23 km. Pikim tõus, eile hommikul ca 25 km. Kiirus laskumistel külgtuulega ca 60 km/h. Eilne etepp oligi üks raskemaid, seda maastiku mõttes. Õnneks halastas meile sellel etapil tuul, mis oli valdavalt nõrk ning osaliselt isegi tagant. Eelnevad päevad seevastu on valdavalt võitlus tugeva vastutuulega – kohati olid iilid sellised mis pidurdasid liikumiskiiruse nulli lähedaseks. Nagu sein oli vastas. Ainuke rattur, keda kohanud oleme, tuli loomulikult allatuult ja pidas meid nõrgamõistuslikeks, et selles suunas ookeanist ookeanini suundume. Kõik pidavat seda vastupidi tegema. Temperatuurid on kõikunud vahemikus 26 soojakraadist päeval kuni 0 kraadini paaril viimasel ööl. Samas pole +20 eriti komfortne kui puhub väga tugev tuul. Seepärast on ka meie riietus selline – kogu keha kattev. Lisaks kohatisele jahedusele päästab selline riietus ka kõrvetava päikese eest. Sellele vaatamata oleme kohati suheliselt ära põlenud. Kui üksikasjalikumalt kirjeldada, siis Kalevil rattakindas olnud auk on tekitanud talle sellele kohale käele huvitava kujundusega tätoveeringu laadse päikeselaigu. Andresel on nina tunduvalt tumedam kui tavaelus ja ilmutab juba nahavahetuse märke, Lauri huuled ei lase tal enam hästi süüa, Tõnis on kõige ühtlasemalt kõrbenud ja Alar näeb näost tänu päikeseprillide päevitusele välja nagu pandakaru. Kogu meie senine liikumine põhineb taktikal tanklast tanklasse. Seda eelkõige meie veevarude pärast. Kui tanklaga kaasneb asustus pisikese küla näol, on mugavused pisut suuremad. Näiteks, et on olemas mobiililevi või isegi internet. Seni kogetu põhjal saab öelda, et algeline internet (Eesti maapiirkondadele omane ~1995) on enam levinud kui mobiililevi. Mainitud asulas oli ~600 elanikku. Oli oma diiselelektrijaam nagu ka paljudel teistel pisikestel asulatel mis jäävad suurematest linnadest kaugemale kui paarsada km. Seepärast oli ühel korral meie ehmatus suur kui vett ja ka muid jooke tanklas ei olnudki. Ees ootas veel ligi 100 km maad, mille kohta kohalikud ütlesid, et seal pole mingit asustust ning veevarud olid nullilähedased. Ei jäänud muud üle kui 50 km tagasi minna ning veevarusid täiendada. Õnneks kasutati hääletamist. Minnes õnnestus see juba 10. minutil. Tagasitulek läks aga vaevaliselt. Andres, Tõnis ja Kalev ootasid veetoojaid üle nelja tunni.

Tõnis, Andres ja Kalev "nautisid" seda vaadet 4 tundi

Seiklejateks olid vabatahtlikud Lauri ja Alar, kes minnes said pidama farmeri tüüpi kastiga auto (üldse liikus autosid keskmiselt 1 veerand tunni jooksul), kus ees kabiinis istus ühel istmel neli rahvuslike barettidega kohalikku ja taga kastis oli lambapügamismasin, koer ja veel kaks kohalikku. Meie jaoks leiti ka koht villakottidele ja sõit algas. Saime vee ja ka puuvilju ja rosinaid, aga kuna oli siesta aeg, siis autosid liikus veel vähem. Uhkemad jeepid sõitsid pidurdamata mööda. Lõpuks saime ühe teetööde autoga tagasi, aga palju väärtuslikku aega oli kadunud ning oodatud puhkepäev enne Andide ületamist tuleb ärajätta kuna üks meist peab kiirendatud korras lennukile jõudma ja muidu jääks tema jaoks ekspeditsioon lõpetamata. Tahame ikka kõik viiekesi lõpuni Vaikse ookeanini jõuda. Kilomeetreid polegi nii palju, aga lumised Andide tipud on juba silme ees. Eesootavad telgiööd tulevad kindlasti miinuskraadidega ja järgmised 100 km tõusu kindlasti kõige keerulisemad.

Peale rasket tõusu oli kauguses täheldatav kogu eelnev, 2 tunni jooksul läbitud teekond

Siis ootab meid juba teine riik – Tšiili ja Vaikset ookeani peaksime nägema, kui kõik õnnelikult läheb – Chaitenis, linnas mis kaks aastat tagasi ühe maailma kõige võimsama vulkaanipurske tagajärjel täielikult tuha alla mattus Kuna iga pilt on väärt enam kui sadat sõna siis allpool tulevad kahe või ka kolme viimase päeva fotod. Võimalusel, kui ajalimiit lubab, lisame fotod ka eelmiste postituste juurde. Huvi korral vaadake ka need üle.

Andres pilli mängimas, Lauri laulmas ning Tõnis selle saatel meile kõigile lõunat valmistamas. Üheks looks oli "Ma tahaksin kodus olla ..."

Pisike soolajärv

Andid juba paistavad

Rubriigid: Määratlemata. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

5 kommentaari postitusele Härra Tuul on Tegija!

  1. Helje kirjutab:

    … aga mis teeb tuul müürile või õigemini Eesti rattureile.Edasi Kentuki poisid…..

  2. Kadri kirjutab:

    Ikka lauluga: “mingem üles mägedele…”

  3. Kadri kirjutab:

    VAHENDAN INFOT Kalevilt( 17.11, kl 17.30): Tshiilini on jäänud 20 km ja 1km tõusu.
    Kiired poisid!

  4. Ingrid kirjutab:

    V2ga vahva ettev6tmine, olen teie blogi algusest peale j2lginud! Kuigi ma teid k6iki ei tunne, siis Alariga oleme yhistele synnip2evadele juhtunud ja T6nise r2nnukirg pole mulle uudiseks! :) Oli vist aasta ’93, kui endise suure kodumaa avarustest p6lenud selja, skorpioni ja kilpkonnaga tagasi tulid!? :) 6nnelikud on need, kes julgevad oma sydame kutsele vastata ja oma unistused teoks teha, ootan huviga uusi postitusi ja nautige iga hetke!

  5. Ivo kirjutab:

    Kõigepealt kiidusõnad ettevõtlikele seiklejatele!
    Ja tähenärija poolt lisaks väike täpsustus – pan americana siiski kahjuks veel ei ühenda Alaskat Ushuaiaga – Panama ja Kolumbia vahele jääb ca 160-kilomeetrine Darien Gap, kus teed pole, on ainult sood ja vihmametsad ja mille läbimine maadmööda on äärimiselt raske.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

*

Saad kasutada järgmisi HTML-i märgendeid ja atribuute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>